marți, 3 iulie 2012

Produse BIO

Am tot auzit in ultima vreme vorbindu-se de produsele BIO.Dar inainte de a intra in detalii,ce inseamna BIO?

Aceste produse, fie că sunt alimente bio, produse cosmetice bio, de îngrijire bio, de curățenie bio sau suplimente nutritive sunt compuse strict din plantele , din ingrediente organice, fără a fi modidficate genetic sau fără să li se fi adăugat alte produse chimice.

Eram foarte curioasa,dar nu prea stiam cum sa fac sa incerc si eu...si s-a ivit ocazia sa incerc niste batoane si o bautura energizanta.

Iata si despre ce vorbesc:
 


si bautura:



1.Batoanele pe care le-am incercat au fost de 2 feluri:cu seminte de susan si cu seminte de floarea-soarelui(contin si bucatele de fruct-piersici)
Au un gust bun,dar nu va asteptati sa fie precum dulciurile clasice pe care le cumparati,e o diferenta totusi!
Nu contin faina de grau,lactate si sunt vegetariene.Este un produs din Anglia.

Iata si ingredientele celui cu susan:ovaz 34%,margarina vegetala nehidrogenata,sirop din trestie de zahar,zahar brut din trestie,seminte de susan 5%,stafide 5%,faina de soia,tahin 4%(pasta de susan),suc concentrat din fructe,amidon.

Informatii nutritionale/100 g(batonul are 90 g):1978 kJ/473 kcal,proteine 8.3 g,glucide 54.1 g,grasimi 26.3 g.

Impresia mea este una buna,sunt gustoase,dar mai ales satioase,eu una nu pot manca unul o data(desi are 90 g!).Nu stiu sigur ce beneficii are,dar creierasul meu e multumit ca a consumat produse BIO...

2.Bautura energizanta este produsa in Austria si este una pe baza de gingseng,100% natural.
E placut la gust,dar dupa ce il inghiti are un usor gust amar(o fi de la gingseng,habar nu am,e prima data cand am de-a face cu el!).Si chiar este energizant(la mine a avut efect),asta pentru ca are un continut mare de cafeina: 30mg/100 ml.Apropo,doza are 250 ml.

Iata ce contine:apa,zahar brut bio,acid citric,dioxid de carbon,sirop din zahar bio caramelizat,extract bio din gingseng,suc bio de lamaie,stabilizator guma arabica,arome naturale,cafeina naturala.

Informatii nutritionale/100ml"215 kJ=50.7 kcal.proteine<0.1 g,carbohidrati 11.8 g,grasimi<0.1 g.

Nu este recomandat copiilor,persoanelor care sufera de diabet,femeilor insarcinate sau persoanelor sensibile la cafeina.Nu se consuma in combinatie cu alcool.

Acum am fost si eu curioasa sa vad ce ingurgitez si iata ce am gasit:
-extractul de gingseng este un excelent stimulent nervos, fizic si intelectual si un tonic general de exceptie.Asta la nivel intern,ca am vazut ca este foarte utilizat si extern,in cosmetica(asta-i alta poveste,poate am sa v-o spun)
-Guma arabica este o secreție a unor specii de salcam din Africa. Guma arabica este un polizaharid natural, de consistenta sfaramicioasa, inodor, de la incolor pana la o culoare bruna, insolubil în alcool. In apa calda se înmoaie devenind o masa lipicioasa cu gust slab acrisor. Este compusa din săruri alcaline și acid poliarabic.M-am linistit...e natural,nu e un compus de laborator!

In concluzie:produsele BIO sunt bune pentru sanatatea noastra si e de preferat sa nu ne axam prea tare pe gust,e clar ca nu au gustul lucrurilor "fabricate".Stiti voi:ce e bun e ori nesanatos,ori ingrasa...

Voi ati consumat produse BIO?V-ar interesa?
-

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comenteaza cu bun simt!

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.