miercuri, 31 octombrie 2012

Baba Ana si tehnologia

80 de ani, Doamne, cum a trecut timpul! Parca ieri aveam 28 si scriam pe blog, eeeei, ce vremuri! Nepotii ma tot roaga sa le povestesc din tineretea mea....
-Ce vreti sa stiti, dragii mei?
-Bunico, cum tineati legatura cu cei dragi sau cum aflati ultimele noutati din lume?
-Pe internet, puiule.Aveam mai intai un PC, apoi am evoluat si mi-am luat laptop. Cu internetul asta aflam toate lucrurile posibile si luam legatura cu cei dragi.
-Ce era ala un PC, cum arata? Trebuie sa stiu, nu am mai auzit de asa ceva.
-Pai un PC- adica personal computer- era
un computer potrivit ca dimensiuni si performante, era pentru uz personal si continea unitatea si monitorul, piesele principale, ca sa zic asa si tastatura si mouse-ul. Mi-aduc aminte ce mandrie cand am reusit sa imi cumpar primul meu monitor LCD! O adevarata investitie la vremea aia, eram si eu tanara si voiam sa tin pasul cu ceilalti... Eu nu stiu cum procedati voi acum, hologramele astea erau doar in filmele SF, nu credeam ca vor deveni atat de comune, ca si cum ai avea o tigaie... Mi-e cam greu sa nu ating eu ceva, sa simt la mana, cum butonam eu tastatura computerului...
-Stai asa, bunico, nu te abate de la subiect! Zi-ne mai multe despre PC-ul asta!
-Pai, cum sa va explic eu voua... Avea o componenta fizica- hardware- adica piesele propriu-zise si una numita software- programele care iti permiteau lucrul efectiv pe PC, fara ele era doar o cutie si atat. Foarte importanta din hardware era placa de baza, asta pentru ca pe ea eru montate celelalte piese ale unui hardware, era deci suportul. Era o adevarata nebunie, ne intrebam intre noi ce placa are calculatorul tau?
-Bine- bine, placa de baza era o componenta statica, sa inteleg. Dar ce procesa datele, ce piesa se ocupa de instructiuni? Ca trebuia sa fie si asa ceva, nu? Acum, cu noile sisteme e mult mai simplu! Noi avem un aparat minuscul, cu un cip pe care este stocata informatia si mai apoi proiectata sa o putem vizualiza.
-Stati asa, nu ma luati repede, ca nu mai am varsta voastra ! Cum se numea, of, ce ma enerveaza cand uit! Creierul meu nu mai proceseaza asa repede informatia! Da, asta e, procesor Intel! Asa se numea piesa care se ocupa de functii si instructiuni.Am cam obosit cu amintirile astea, greu la varsta mea. Ia stati putin, ca trebuie sa am prin albumul foto si vreo poza in care am surprins calculatorul....

Dupa 5 minute...

-Asa, iata! Sa nu ma intrebati ce PC era, ca nu imi aduc aminte, dar voiam sa vedeti cum arata unul. Bunicul vostru era tare pasionat de tehnologie, asa incat facea poze si la calculatoare:


 -Si uite asa arata un monitor LCD:




                                                                           Sursa foto: Oktal

-E randul vostru sa imi explicati cum e acum, am ramas muuuuult in urma, dar vreau sa invat! Nu ma luati prea repede, ca ma pierd si nu as vrea. 
-E foarte simplu, bunico! Noi avem cip-ul cu proiector in loc de PC- ul de pe vremea ta.Informatia este inregistrata prin transfer gen bluetooth, dar mult mai rapid. Cantitatea de informatii stocata este aproape nelimitata, nu mai e mult pana se va ajunge acolo.
-E clar, am multe de invatat, sa nu mai pierdem timpul!

                        Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2012


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comenteaza cu bun simt!

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.