duminică, 21 octombrie 2012

Idei de sosuri probate de mine

Eu mananc putin,dar bun.Si nu imi place mancarea fara garnitura sau sos,dupa caz.In postarea de fata va prezint doua sosuri care imi plac maxim si pe care le fac destul de des.Pe cel picant nu foarte des,ce-i drept,am o gastrita veche si nu-s deloc sado...

Vorba lunga,saracia omului,asa ca sa vedem cu ce se mananca sosurile astea(cu ce vrei,as zice:)))

Crema de iaurt(sau smantana) este un deliciu.Infractoarea se gaseste in fotografia alaturata impreuna cu ceafa de porc si ciuperci la gratar:




V-as da cantitati,dar depinde cat vreti sa faceti.Oricum,eu zic asa:

3 catei de usturoi
3-4 linguri zdravene de iaurt mai gros sau smantana(ce vreti voi)
marar tocat fin
sare,piper
optional,un varf de lingurita de mustar(nu-i musai)

In bolul pentru sos pui usturoiul cu sare si il pisalogesti la cap pana iese toata bunatatea din el,adaugi iaurt/smantana,mararul si piper.Daca vrei un gust mai pronuntat,pune si o idee de mustar,da' putin.

Sos foarte picant(i se zice si sosul diavolului)

Din asta mananca tot neamu', e picant rau!


Ai nevoie de :

 un paharut de vin alb

1 lingura de otet
1 ceapa
1 ramura de cimbru(sau o lingurita uscat)
1 foaie de dafin
1 lingurita piper macinat
200 ml pulpa de rosii(ori din conserva,ori rosii proaspete date prin razatoare)
1 ardei iute
sare,piper

In tigaie pune vinul si otetul la fiert.Adaugi ceapa tocata fin,cimbrul si foaia de dafin.Lasi sa scada putin apoi adaugi rosiile,piperul,ardeiul taiat cat mai marunt si mai fierbi vrei 5-7 minute.Poti sa il treci prin sita,dar eu as zice sa il lasi asa,mai neaos,sa simti ce mananci!Pune si verdeata deasupra.

Ambele sosuri merg la paste,pizza,cartofi prajiti,carne la gratar...Idei iti vin tie,sunt sigura!Pofta buna!

16 comentarii:

  1. incearca sosul de piper verde cu mustar, este delicios cu carne de vita ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ana Naghi4/05/2013

    s-a notat! :)) Multumesc, Cristina!

    RăspundețiȘtergere
  3. Paun Loredana4/05/2013

    Uf...cine m-a pus sa ma uit...numai sos am in gura ...deja ii simt usturoiul , piperul ...ce mai toata aroma ...zilele urmatoare o sa fac si eu un sos cu ficatei de pui

    RăspundețiȘtergere
  4. Ana Naghi4/05/2013

    sosul cu usturoi il fac foarte des, suntem innebuniti dupa el! Acum il voi face si cu usturoi verde din gradina :)

    RăspundețiȘtergere
  5. hmmm....suna apetisant ! ma duc sa-mi fac un sos !!! :-D

    RăspundețiȘtergere
  6. stii, daca razi si-un castravete sa vezi ce aroma faina racoritoare ii da! il faci tzatzichi ( nu stiu cum se scrie ) :-P

    RăspundețiȘtergere
  7. Ana Naghi4/05/2013

    eheee, cat sos tzatziki am facut vara trecuta...aveam castraveti recolta proprie sa dam si la altii :P Mie daca are usturoi imi place sigur!

    RăspundețiȘtergere
  8. mama mia ....ce pofta mi-ai facut de ciuperci la gratar si de sos bineinteles :)
    o sa fac si eu sosul ala picant numai ca eu nu o sa-i pun asa mult ardei iute sa nu iasa chiar foarte picant,am ulcer si nu-mi sufera foarte picant :D

    sosul de usturoi il fac si eu dar n-am pus niciodata marar si folosesc smantana...o sa pun si marar de acum :)
    Multumesc! :-*

    RăspundețiȘtergere
  9. ce bine arata amandoua :D ... eu nu mananc iute si cred ca daca nu pun ardei iute si al doilea e pe gustul meu :P

    RăspundețiȘtergere
  10. Ana Naghi4/05/2013

    il poti face fara ardei, e bun si asa, si eu mai fac fara, ca sa ii pot da si Emei

    RăspundețiȘtergere
  11. Ana Naghi4/05/2013

    atunci nu manca picant, iti face rau. Pune marar si ma vei pomeni :))

    RăspundețiȘtergere
  12. O sa incerc primu sos, mai mult ca sigur :D, iute nu pot manca ca am probleme cu acidu la stomac,si de fel nu prea imi place mancarea iute

    RăspundețiȘtergere
  13. Primul sos cred ca e delicios si l-as incerca in varianta cu smantana , cel picant cred ca merita si el incercat chiar daca nu ma omor dupa picanterii...

    RăspundețiȘtergere
  14. Ana Naghi4/07/2013

    da, intr-adevar pe primul il fac si eu mai des. Cu smantana e mai bun ;)

    RăspundețiȘtergere
  15. Ana Naghi4/07/2013

    Poti sa il faci fara ardei si e delicios si dulce :)

    RăspundețiȘtergere

Comenteaza cu bun simt!

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.