miercuri, 10 octombrie 2012

Romanul s-a nascut...bucatar

Eeeei,romanului ii place sa manance!Mult si bine,as zice eu :) Fie gateste si mananca acasa,fie merge la restaurant,dupa buget si preferinte.

Pentru mine nu este deloc importanta cantitatea,ci calitatea,in toate,nu doar cand vine vorba de mancare!Mai bine putin si bun sa imi atinga coarda sensibila si papilele mele gustative sa imi fie vesnic recunoscatoare!Ma stiti ca gatesc,v-am tot plictisit cu tentativele mele culinare :)Daca ati sti cat suflet pun intr-o reteta,ati spune ca mi-am gresit meseria...


Nici nu stiu daca am vreo reteta preferata,pentru ca eu gatesc doar ce imi place,iar la restaurant gasesc intotdeauna ceva pe placul meu! Daaaar,sa ziceeeem ca prefer bucataria romaneasca su cea italieneasca.

Din cea de-a doua m-am oprit la reteta de paste bolognese pe care o ador,e putin adaptata dupa bunul meu plac :)




Asadar,se iau cu manutele astea doua urmatoarele ingrediente-minune: paste(dupa preferinta),
pentru sos bolognez: 3 linguri de ulei de masline, o ceapa, un morcov, rosii pasate, carne tocata amestec (cantitatea depinde de cantitatea de paste), 2 catei de usturoi, rozmarin, sare, piper, pentru ornat parmezan ras.

Nu e greu de pregatit,dar trebuie sa mai adaugi un ingredient ca sa fii sigura de reusita: muuulta dragoste.Sa te lasi purtata de arome si gusturi,sa le potrivesti dupa cum simti.Sa va spun un secret: eu nu gust niciodata mancare,o simt.Si nu am gresit niciodata pana acum,pe cuvant de onoare! :))

Fiebi pastele in apa clocotita cu sare si putin ulei conform indicatiilor de pe ambalaj(fa-le al dente,ca sa le dai pastelor ocazia de a se iubi cu sosul).
Apoi, intr-o tigaie se pune la incins uleiul de masline si se calesc usor ceapa si usturoiul tocate marunt, morcovul dat pe razatoarea mica.Le lasi impreuna cat sa se zapaceasca reciproc aromele,apoi se adauga si carnea tocata si se mai lasa cateva minute sa isi schimbe culoarea,sa devina rozalie.
La sfarsit adauga rosiile pasate(eu profit de sezonul lor cat am in gradina si folosesc rosii proaspete), rozmarinul,sarea si piperul,plus un polonic-doua din zeama in care au fiert pastele sau supa si se dau in cateva clocote pana sosul mai scade.Pregateste sosul la foc mic,sa se intrepatrunda usor aromele,nu le innebuni la foc iute!

Fa cum crezi: ori  pui sosul peste paste in farfurie si razi niste parmezan(cum am facut eu pentru poza doar:)), fie le amesteci pe foc si le dai impreuna intr-un clocot.

Orice ai gati,nu uita sa pui si suflet si nu are cum sa nu iasa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comenteaza cu bun simt!

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.