luni, 28 ianuarie 2013

Bomboane cu vitamine

Cu siguranţă aveţi mare grijă la ce mănâncă cei mici. Şi aşa şi trebuie, alimentaţia de până la 3 ani are urmari pentru întreaga viaţă: pozitive sau nu. Unul dintre cele mai controversate subiecte privind alimentaţia copiilor este cel al dulciurilor. Unii părinţi nu îşi fac nicio grijă daca cel mic le consumă, alţii sunt de-a dreptul îngroziţi  dacă cel mic a mâncat o pătrăţică de ciocolată. Ca orice aspect al vieţii şi acesta cere echilibru şi măsura. Niciuna dintre extremele amintite nu trebuie atinsă!


Mărturisesc că la un moment dat am cedat în faţa insistenţelor rudelor care nu puteau veni la Ema fără "ceva dulce". Însă atunci când pierzi controlul, ori îţi dai seama şi iei măsuri, ori mergi mai departe şi îţi asumi riscurile. Eu am luat măsuri: am rugat pe cei apropiaţi ca atunci când vin în vizită să îi aducă Emei fructe. Şi încerc să îi educ fetiţei mele pofta de dulce treptat, nu mi se pare corectă nici privarea bruscă. Aşa că am hotărât ca, pe lângă fructe, să primeasca uneori fie un cub de ciocolată pentru copii sau una de bună calitate, fie o bomboană cu vitamine(ţin să precizez că Ema nu sparge bomboanele în dinţi, lucru pe care îl detest şi care i-ar afecta şi mai mult dinţişorii). Deşi, fără o igienă corespunzătoare a gurii, chiar şi cele mai sănătoase alimente pot dăuna.

Vă spuneam despre bomboanele cu vitamine Granini pe care le-am comandat(printre altele) de pe cerealecopii.ro. Bomboanele vin intr-un ambalaj de 42 g, adică 10 bomboane ambalate individual, lucru care îmi place. Pot avea diverse arome: ananas, piersică, mere, pere, cireşe. Noi avem de mere şi cireşe şi sunt delicioase(că doar a gustat şi mami :))



Valoarea energetică la 100 de grame este următoarea:  386 kcal(1641 kJ), proteine 0.1 g, carbohidraţi 95 g, din care zahăr 66.1 g, grăsimi 0, sodiu(săruri) < 0.1 g, vitamina C 90 mg( corespunde cu 113% din doza zilnică recomandată).

Nu uitaţi! Dacă se consumă moderat, aceste bombonele chiar vă pot asigura necesarul zilnic de vitamine. Asta nu înseamnă că vor inlocui o alimentaţie bogată în fructe şi legume, dar pot ajuta. 

Bomboanele cu vitamine costă 3 ron şi pot fi achiziţionate de aici

12 comentarii:

  1. Bomboanele astea si descrierea mai ales ma fac sa salivez rau de tot!!! :-). Cu siguranta o sa incerc si eu toate variantele:-D

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu ii dau baietelului dulciuri dar mai rar, doar atunci cand le fac in casa. El este prea mic pentru bomboane, dar mie mi-ai facut o poftaaa ( eu mananc destul de multe dulciuri :P )

    RăspundețiȘtergere
  3. Ana Naghi1/28/2013

    si eu mananc dulciuri :P tocmai de aceea daca vreau ca Ema sa nu manance dulciuri, eu sunt cea care trebuie sa schimbe obiciurile

    RăspundețiȘtergere
  4. Corect, doar ca eu nu pot sa renunt :P norocul meu este ca nu am probleme cu greutatea ca altfel.... Cat despre fructe nici in ele nu prea am incredere, sunt stropite cu tot felul de substante :( (ii dau zilnic dar am indoielile mele)

    RăspundețiȘtergere
  5. Catalina Sora1/28/2013

    Eu am momente cand manac dulciuri dar in cea mai mare parte a timpului nu.Bomboane de acest gen insa cred ca as consuma daca dau si oarecare energie

    RăspundețiȘtergere
  6. Alina Ioana1/29/2013

    Fiind copil de comunism, ciocolata era destul de rara si nu prea mancam. mai apoi, mi-am luat revansa si mancam in prostie. nu sunt de acord cu privarea, dar nici nu i-as da copilului meu ciocolata pana la 2-3 ani, si atunci as alege sortimente cu umplutura.

    RăspundețiȘtergere
  7. RaduAdina1/29/2013

    Super.Chiar acum vreo saptamana vorbeam cu niste prieteni care au fetita de 2 ani si am ramas uimita cand mi-a spus ca pana la varsta aceasta a reusit sa o tina departe de dulciuri si mezeluri.

    RăspundețiȘtergere
  8. super:) si eu am grija ce dulciuri sau gustari mananca copii mei,am renuntat de multa vreme la snacks uri si bomboane..doar fructe sub orice forma: si ciocolata rareori:)in rest prefer sa le fac o prajiturica in casa decat sa cumpar ambalate din magazin,nu stiu de ce dar mi se pare ca nimic nu mai este bun,absolut toate sunt pline de E uri si alte chimicale. Mi ar place si mie aceste bombonele poate le achizitionam si noi in curand:) nu de alta dar deja celui mare ii sticlea ochii cand le a vazut;))

    RăspundețiȘtergere
  9. Ana Naghi1/29/2013

    :)) Crede-ma ca sunt bune si oricum nu ii dau asa, zilnic si cate 10 pe zi, cum spuneam, cumpatare...

    RăspundețiȘtergere
  10. Ana Naghi1/29/2013

    dar si daca le descopera... cunosc multe cazuri de privare totala si cand copilul a crescut... mezeluri nici eu nu ii dau Emei, nici pate

    RăspundețiȘtergere
  11. Ana Naghi1/29/2013

    pai nici eu nu i-am dat Emei pana acum, dupa 2 ani, uneori regret ca am facut-o, dar renuntam treptat si cu masura

    RăspundețiȘtergere
  12. Ana Naghi1/29/2013

    din pacate, eu am o glicemie mica si la nervi simt imediat nevoia de dulce ...

    RăspundețiȘtergere

Comenteaza cu bun simt!

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.