duminică, 20 ianuarie 2013

Tort cu mere intregi

 Marturisesc ca nu pregatesc des dulciuri, nu stiu de unde mi se trage fobia asta: ca nu imi iese, ca cineva va avea de suferit daca mananca :)) Dar mi-am luat inima in dinti si am pregatit astazi un tort cu mere, eu ador tot ce inseamna desert cu mere, iar placinta ca a mamei nu gasesti :P








Ingrediente:

8-9 mere de aceeasi marime, acum depinde si cat de mare va este forma sau cratita in care pregatiti tortul.

Umplutura: vreo 10 nuci caramelizate in putin zahar si visine din dulceata(sau de la congelator), optional scortisoara

Aluat: 5 oua, 5 linguri de zahar, 5 linguri de faina, 1 plic zahar vanilat, 1 lingura unt, un praf sare

Ornat: frisca si ce mai vreti voi

Mod de pregatire:




Alegeti mere romanesti, care chiar daca nu arata ca la supermarket, sunt zemoase si bune. Le curatati de coaja si scobiti miezul de seminte, facand loc pentru umplutura de nuci.






In forma de tort sau cratita ungeti cu unt si puneti hartie de copt. Asezati merele si le umpleti cu nuci caramelizate in putin zahar, iar deasupra asezati cate o visina si putin unt. Daca vreti, pudrati putina scortisoara.




 

Dati putin merele la cuptor, sa se inmoaie, dar nu foarte mult. Intre timp pregatiti aluatul asa: bateti ouale cu un praf de sare si zaharul, apoi adaugati faina si amestecati usor, de jos in sus. Dupa ce merele s-au inmuiat putin, punem aluatul peste ele si inapoi la cuptor circa 20 minute(depinde de cuptor), oricum, incercati aluatul cu o scobitoare care trebuie sa ramana curata. Asa stii ca s-a copt. 






  Dupa ce s-a racit, ornati cu frisca sau ciocolata, cum va place. Ati putea chiar sa il insiropati. Eu am pus frisca, nuci caramelizate si putina dulceata de visine. E numai bun de papat!



Pofta mare!


25 de comentarii:

  1. RaduAdina1/20/2013

    Ce bine arata. Tortul de mere este preferatul meu, doar ca mie nu imi iese foarte bine .Cand il tai tartea aceea unde se termina marul si incepe blatul la mine se intareste, pare asa nefacuta ,. :(

    RăspundețiȘtergere
  2. janeta_200720011/20/2013

    arata foarte bine este si preferatul meu,multumesc Ana pentru reteta

    RăspundețiȘtergere
  3. Alina Ioana1/20/2013

    vreau! am zis vreau!!! :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Ana Naghi1/20/2013

    stiu, desi toata lumea spune ca este usor de facut, exista riscul ca aluatul sa fie nefacut. Eu las cu 5-10 minute mai mult decat zice reteta :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Ana Naghi1/20/2013

    cu placere, Janeta :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Ana Naghi1/20/2013

    iti trimt! am zis iti trimit!!! :))

    RăspundețiȘtergere
  7. Mariana1/20/2013

    ma ofer eu voluntar...referitor la partea cu "cineva va avea de suferit daca mananca"

    RăspundețiȘtergere
  8. Ana Naghi1/20/2013

    multumesc, apreciez, dar doar pe semnatura :))))

    RăspundețiȘtergere
  9. Arata bine tortul. Si eu am o reteta asemanatoare de tort.

    RăspundețiȘtergere
  10. Arata atat de bineee... cred ca cineva ar avea de suferit pentru ca nu se mai poate opri din mancat :)))

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumim .Ana,pentru reteta! :-* eu m-as incumeta sa mananc dulciurile facute de tine :) pare un tort bun si nu cred ca-i prea dulce

    RăspundețiȘtergere
  12. Ana Naghi1/20/2013

    e potrivit, depinde si de mere daca sunt acrisoare. Mersi ca ai incredere :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Ana Naghi1/20/2013

    Sa vedem rezultatul :)

    RăspundețiȘtergere
  14. da, cand in fac o sa postez rezultatul...

    RăspundețiȘtergere
  15. Valentina1/20/2013

    Nu stiu cum de exista cineva care sa nu prea faca dulciuri! Toate prajiturile cu fructe imi pac grozav!

    RăspundețiȘtergere
  16. Mioara Hus1/21/2013

    Arata f. bine si cred ca a si fost f. gustos. Nu pare o reteta f. complicata, sigur o voi incerca. Multumim tare mult!

    RăspundețiȘtergere
  17. Ana Naghi1/21/2013

    uite ca exista, Valentina :))

    RăspundețiȘtergere
  18. Ana Naghi1/21/2013

    cu placere :)

    RăspundețiȘtergere
  19. victoriarosia2/01/2013

    :)) cand am vazut cum a inceput aceasta reteta am inceput sa rad:nu sunt singura care are aceasta fobie.Chestia este ca nici nu ma omor dupa dulciuri ,prefer ma degraba sa rontai ceva sarat;salatini,alune,covrigei,rar fac cate cv dulce cum ar fi:chec,clatite sau paste la cuptor:)

    RăspundețiȘtergere
  20. victoriarosia2/01/2013

    cred ca este buna prajitura si nu foarte dulce,asa ca o sa incerc si eu:)

    RăspundețiȘtergere
  21. Ana Naghi2/01/2013

    nu esti singura :))

    RăspundețiȘtergere
  22. Cred ca astazi e o zi perfecta sa incerc chiar aceasta prajitura! In ultima vreme incerc sa- i fac fetitei mele deserturi mai sanatoase , nu f dulci. S daca se poate cu. ceva fructe...prajitura cu mere e ideala ! Abia astept sa inceapa concursul cu. bucatareala ptr ca va fi o buna ocazie sa facem ceva gustos si chiar as vrea sa ma mai inspir din retele fetelor. :-). Trebuie numai sa ne punem pe facut poze !!! :-)

    RăspundețiȘtergere
  23. Dvornic Elke3/02/2013

    arata foarte bine

    RăspundețiȘtergere

Comenteaza cu bun simt!

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.